Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i50l76a97n 15S47t84e54h20l48í89k 7650239263421

Ano, svoboda tvorby je i svoboda urážet. Nic ve zlém, ale pozdvižení věřících křesťanů proti této divadelní hře (ať je jakkoliv kontroverzní) mi připadá podobně, jako když se arabský svět zbláznil kvůli karikaturám Proroka v dánském listu a zfanatizované davy kvůli tomu pálily na náměstích americké vlajky.

0/−1
17.5.2018 10:04

J34o83s42e93f 56P27a82v44e94l97k92a 5691687787982

Nemáte pravdu, svoboda končí na hranici, kde omezuje druhého. Dopouštějí se mediálního násilí, porušují hranici mojí svobody.

Ještě chybí Vaše vyjádření, proč by podobné vystoupení na adresu muslimů a stejnopohlavních dvojic nemohlo být v divadle uvedeno?

0/0
17.5.2018 12:04
Foto

L50i26b49u56s81e 95P16a56l52k35o18v37a 6820324278397

jakto že vám nevadí že na zdejším blogu paní Pilloni veřejně uráží hlavu církve a mytí nohou označí za šaškárnu?Papež na „Zelený čtvrtek“ opět zahrál nechutnou frašku a myl a líbal nohy vězňů v Římské věznici.

Zdroj: https://pilloni.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=656645

Dora Veselá 20393

V Polsku prý existuje nějaký kněz, který se vytrvale modlí za brzkou smrt papeže. Až do přečtení tohoto článku mi to moc nedávalo smysl. Teď tomu začínám rozumět.

0/0 doporučit 6.4.2018 23:51 reagovat Lukáš Musil 12487 Tomu se říká poselství a k jeho pochopení je potřeba jistá inteligence..... 0/0 doporučit 6.4.2018 21:17 reagovat Petr Martíšek 35528 Jestli ten člověk není náhodou trochu ujetý na nějaký druh fetiše, protože tohle není normální..

0/0
17.5.2018 9:57
Foto

A43n73t39o30n21í73n 30B49r33z78o67b42o12h17a54t25ý 9845403489485

Ježíš je především symbol, ke kterému vzhlíží všichni křesťané a je symbolem jejich víry. Urážet a dehonestovat symbol věřícím křesťanům je známka obecného úpadku mravů a morálky. Nemusíme s něčím souhlasit, ale přesto se k tomu můžeme chovat korektně. Já na Zelňák určitě půjdu.

+6/0
16.5.2018 19:30
Foto

I49g73o69r 59T37e77s85a51ř30í18k 7549600719794

Rád se tam s Vámi potkám.

0/0
17.5.2018 12:07

E62v36a 94K48o78r38b51e28l16o58v27á 4472236492

Jak jsem už jednou napsala, máme svobodu, ať si tedy komedianti pořádají pochybné festivaly a tam ať si třeba uříznou vlastní nohu. Ale za svoje. Jediné, co lze státem dotovat je údržba historických divadelních budov. Na všecko ostatní ať si páni umělci vydělají.

+5/0
16.5.2018 17:09

L28u63k22á96š 90W78a90g92n10e69r 7707835958444

V komentářích u článků na toto představení se vždy objevuje, že znevažovat takto islám by si nedovolil, případně, že by proti takovému znevažování islámu byl mnohem větší odpor než proti znevažování křesťanství. Možná mi něco uniká, ale já bych v tom neviděl rozdíl.

Co se týče mého názoru na hru samotnou. Neviděl jsem a v podsatě nic o ní nevím, takže opravdu nemohu soudit zda je to opravdu až taková urážka a zda je samoúčelná nebo je prostředkem k dosažení "vyššího cíle" (tím myslím například přednesení nějaké myšlenky nebo podobně). Nikde se totiž nepíše o čem hra vlastně je, všude čtu jenom, že Ježíš znásilňuje muslimku, což podle mě automaticky neznamená důvod k protestu. Dost záleží na celkovém vyznění hry. Dle mého skromného názoru je to především snaha šokovat a tím si udělat reklamu a ta obrovská vlna odporu tento cíl silně podporuje. Já bych určitě o té hře vůbec nevěděl nebýt těch masivních protestů proti jejímu uvedení.

+3/−2
16.5.2018 16:32

M12i69r23o80s40l37a91v 88K89u91l69h19a97v55ý 5639102201

Dvě věci jsou přes čáru i bez povědomí, o čem hra je (byť je mám): Samotné zneužití Ježíše a v neposlední řadě soulož na otevřené scéně, která šla jistě znázornit bez naturalistické nahoty.

+1/0
16.5.2018 20:22

A39n71n12a 12Č54e41r63n80á 1117714429934

Do divadel chodím, a vybírám si témata. Na toto představení nepůjdu, ale svolávat demonstrace, když stačí se nezúčastnit? 8-o

+2/0
16.5.2018 15:17
Foto

I78g18o54r 55T82e18s56a56ř34í41k 7199900719334

Jsou věci, kterých se také jen neúčastním, ale zde se to dotýká mého přesvědčení, mé víry. Proto se ozývám a ozývat budu. Ale rozumím Vám, paní Anno Černá. Nedotýká -li se to ničeho vám "posvátného", není proč se vymezovat veřejně.

+5/0
16.5.2018 15:20

A97n19n80a 93Č54e15r69n72á 1657714949104

Jenom abyste z toho neudělali tahák. :-/

I záporná reklama funguje. Namátkou vzpomínám na volbu presidenta republiky, kdy bylo opakováno, jak se v minulosti nevhodně choval a přesto byl zvolen.

Mějte pěkné dny...

+2/0
16.5.2018 15:44

M25a80r27i58e 35K29r55š95k23o61v64á 6520715547535

Tak že by se násilí stalo tahákem....no to by to s námi bylo už opravdu špatné8-o

+1/0
16.5.2018 16:51

L62u14k39á92š 20W82a17g56n81e90r 7897475498724

Z vašeho komentáře mi vyplývá, že pokud by znásilňoval ateista křesťanku, tak by vás to nepohoršovalo, protože se to nedotýká vaší víry.

To mě přimělo se na celou záležitost podívat i z mírně jiného úhlu a dospěl jsem k závěru, že protest proti této hře z důvodu násilného aktu samotného je sice něco čeho bych se asi neúčastnil, ale mám pro to větší pochopení než pro protest proti tomu, že znásilňujícím je právě Ježíš (z mého pohledu pokud je zde něco proti čemu protestovat je to to znásilnění a kdo ho vykonává už je věc vedlejší). A proto jste ve mně teď i vzbudil zvědavost jestli by vznikla petice a demonstrace a kdo ví co ještě, kdyby násilníkem byl kdokoli jiný než Ježíš.

+1/−3
16.5.2018 16:44

A47l80e88š 21L23i56s41o53v24s59k64ý 9519778202832

Zkrátka je dáváno najevo, že křesťané jsou povinni si enchat ve jménu svobody srát na hlavu a ještě za to zaplatit či poděkovat.

+10/0
16.5.2018 13:39
Foto

I57g26o51r 82T60e26s20a60ř41í11k 7889410729694

Žel to tak asi někteří myslí, včetně paní Havelkové. Mnoha slovy neřekla nic, jen projevila svoji nesnášenlivost ke skupině obyvatel... ale její svobodný názor a je fajn, že vím, jak nenávidí křesťany.

Asi jí ten islámský středověk vadí citelně méně.

+4/−1
16.5.2018 14:00
Foto

L75i43b39u18s55e 50P23a82l62k60o41v95a 6300604258427

RvRvRvpaní Havelková nenapsala že nenávidí křesťany jen vyjádřila obavy že sem zatahujete středověké církevní zvyky-cenzurujete divadelní hry chcete zakázat potraty, ženy jsou v církevní hierarchii-teď mluvím o katolické církvi-zcela ignorovány a přísluší jim jen podřadné role řádových sester-měl byste se omluvit že jste paní Havelkovou nařknul z nenávisti;-O

0/0
17.5.2018 9:38

A45n96n43a 73L95a66v21r31o70v38a 9787212666107

Byla byste pro cenzuru divadelní hry, v níž by byla ztvárněna Vaše maminka jako prostitutka a nakonec byla znásilněna? Předpokládá, že byste se stala tím nejzavilejším komunistickým cenzorem (pokud samozřejmě nejste z děcáku nebo přímo od docenta Chocholouška). Ono to etické omezení svobody není nijak vzácné i mezi lidmi stojícími mimo církev, to není typické jen pro křesťany, ale je to jaksi slušnostní společenská norma.

0/−1
18.5.2018 16:02
Foto

P79e53t82r30a 21H69a63v43e43l42k87o31v29á 8293883982

Křesťanům, nikdo nebrání dlouhé týdny v Brně demonstrovat po celém v Brně a volat tu z Náměstí svobody, že se máme kát za hříchy lidstva a bát se pomsty Boha za uvedenou inscenaci, mást hlavy lidem nesprávnou interpretací Dublinu IV, mylně sdělovat, jak jsou dětem vymývány mozky sexuální výchovou ve školkách, brojit proti potratům atp. To vše při savých brněnských demosntracích provádí a sbírají při tom podpisy. Pak zas celé dny tiše skučí před divadlem Husa na provázku, aby se to nedávalo, aby se to nedávalo, aby se to nedávalo. Jsou tiší, ale jde z nich hrůza. Občas mám pocit, že se vracíme s těmi jejich teatrálními zvyku a zastrašující rétorikou kamsi do středověku. A Magistrát jim tyto klidné demonstrace povoluje, protože zde máme svobodu náboženského projevu, zatímco oni chtějí zrušit inscenaci, na niž bude moci, protože Husa na Provázku má jen omezený počet křesel do 200 lidí a to 1 x v rámci festivalu. Když to někomu vadí, tak do divadla nejde. Z daní se pdoporuje ledasco a mě spíše vadí, že nejde více peněz na boj s kůrovci a že jde relativně hodně penež na podporu válečných misí. Festivaly jsou jen takové plivnutí. Doufám, že to nepůjde tak daleko, že si křesťané prosadí takový zákon, jenž by jim umožňoval finanční úlevy na platbu daní, protože stát podporuje projekty, jen nejsou v souladu se stanovisky jejich církví. Pokud se někdo dotkne v divadelním představení menšin, LGTB, muslimů, tak se jich dotkne, ale v ČR to nebude řešeno soudně s ohledem na to, že se jedná o umělecký názor. Naštěstí tady nemáme teokracii, jako ji mají v některých islámských zemích.

+3/−12
16.5.2018 13:23
Foto

L26i67b43u98s43e 34P77a10l64k21o88v38a 6900214348807

R^naprostý souhlas paní Petro-na ten zákaz potratů už si očividně připravují půdu-cituji část s dlouhého komentáře

Josef Pavelka 51772

Zlo ve společnosti, které vzniká z bezbožeckých ideologií, je do nebe volající. Národní socialismus (ten Hitlerův) vraždil Židy (chystal se na Slovany), mezinárodní socialismus (Leninův a Stalinův) všechny svobodné lidi, kteří mu vzdorovali. Dnešní liberální společnost vraždí daleko víc než jejich předchůdci v celém tzv. civilizovaném světě. Tato naše společnost si schválila zákon, že se můžou vraždit nejslabší nevinné lidské bytosti. Jen za jediný rok jich likvidují lékaři ve spolupráci s rodiči a dalšími komplici víc, než bylo obětí za celou 2.světovou válku. Jednání k počatým nenarozeným dětem dělá z naší společnosti požírače vlastních dětí, kterým falešným bohům je obětujeme?

0/0

doporučit

16.5.2018 0:24

0/0
17.5.2018 9:49

A29n39n30a 80L70a58v34r29o69v81a 9637102406177

Také jste zastánkyně potratůEU? Já jsem také pro to, aby byli všichni potraceni a zůstaneme tady jen my dvě ... ;-)

0/0
18.5.2018 15:56

M91a12r81i38e 62K52r33š10k45o29v15á 6300555577745

No , vážení diskutující, tohle přece vůbec s demokracií nesouvisí. Jde o projev násilí, osobně si myslím že diváci kteří se jdou podívat na znásilnění asi budou trošku podivíni. Ukažte mě normálního člověka který se vydrží dívat na znásilnění...je úplně jedno kdo, koho s kým , prostě pořád to je a bude násilí. S vírou to nijak nesouvisí, můžete namítnout že takové věci se přece stávají, a já vám budu oponovat, že právě proto není potřeba na ně chodit do divadla, tam snad jdete za kulturou;-(

+5/0
16.5.2018 13:22

J15a51n 31Z62á50t98u88r67e28c54k18ý 9193793727512

jestliže někdo bude podivín proto, že šel na představení, kde se i odehraje znásilnění, za co pak považujete ty, co se třeba jdou do kiny podívat na válečný film, zobrazující poněkud drsnější hrůzy, navíc zcela reálné.

+1/−4
16.5.2018 13:33

M24a98r34i14e 53K45r88š39k95o28v75á 6150305447515

Já bych nešla ani na vámi zmiňovaný válečný film:-)A jestli se skutečně vydržíte dívat na znásilnění a nic to s vámi neudělá tak to jestli je to dobře nebo špatně nechám na vašem posouzení. Já se zásadně vyhýbám sledování filmů kde se prezentuje násilí. Ale to je asi každého věc, jenom jsem vyjádřila názor k blogu.

+3/0
16.5.2018 13:44

J53a13n 72Z22á16t58u57r19e53c93k92ý 9223233197182

Na znásilnění se asi dívat nevydržím. Nikdy jsem žádné neviděl a doufám, že ani neuvidím. Násilí se mi hnusí a nechci se na ně dívat. Dívat se na zobrazené násilí, na nějaký obrazový záznam násilí, je už pro mě snesitelnější. Dívat se na interpretaci násilí, tedy jen předstírané násilí, mi už žádné větší psychické problémy nedělá, stejně jako o něm třeba číst. Bez něj se žádná kultura ani poznání asi neobejde, násilí zkrátka nelze ze světa vymazat.

Ano, je to každého věc, jestli se dívá na interpretované násilí, jak píšete... akorát jste k tomu ještě podotkla, že takoví lidé asi budou podivíni.

+1/0
16.5.2018 14:16

M43a24r30i72e 76K89r30š31k52o30v68á 6620915657325

Je to můj názor a nikomu ho nechci vnucovat. Já jsem si samozřejmě vědoma toho, že je násilí všude kolem nás a právě proto se ho snažím eliminovat ve svém životě. Z toho důvodu na filmy natož divadla kde se násilí vyskytuje nechodím.

+1/0
16.5.2018 15:13

J32a83n 47Z82á12t64u15r16e60c45k65ý 9513253597592

no to je v pořádku, chápu to. Váš názor je zřejmý. Stejně jako Váš názor na druhé, kterým zobrazované násilí vadí o něco méně.

0/0
16.5.2018 15:36

J86i19r42k90a 10L71i74b62e81ň51s68k84ý 4882931274879

Není náhodou celá lidská historie plná vražd a znásilnění?

0/0
16.5.2018 15:43

J71a70r38o75m36i15r 78L18a23n22c41i34k 4785155926705

Neni nasili jako nasili, muze byt nasili vyznacujici se brutalitou a muze byt taky zhovadile nasili ze ktereho se dela spatne od zaludku a o takove se ve jmenovane hre jedna. Snizovat nejpodstatnejsi symboly krestanske viry je projevem nejodpornejsi zhovadilosti, proto petici podepisu.

+5/0
16.5.2018 16:07

J26a86n 75Z78á22t89u91r46e21c37k11ý 9323633907592

kéž by to byla ta nejodpornější zhovadilost, jaká na světě je. to by nám bylo hej!

+2/−1
16.5.2018 16:17

M75a56r97e71k 87V80a46l48i59č14e62k 2811859594420

a inkvizice a upalovani lidi prave "krestany" bylo v historii co? candrbal?

0/−4
16.5.2018 16:40

J37i13r45k75a 24L72i16b50e18ň58s80k46ý 4382241774779

Řekl bych, že křesťani mají právo protestovat jako každý jiný - o tom je demokracie. Autor hry je Balkánec a Balkán prožil relativně nedávno krutou válku a boje během 2.světové byly bestiální. Pokud Češi na Frliče nemají nervy vzhledem ke své celkem klidné historii (a vlastně i vzhledem k tomu, že přes nás migrační proud 2015 nesměřoval), ať jeho hry nehrají a ať si je hraje tam, kde to lidi zajímá.

+3/−1
16.5.2018 12:54

M85a58r30e80k 58V32a17l30i81č44e50k 2371299184360

Pro Boha... vždyt se píše rok 2018! Trochu jiné myšlení by to chtelo. Na hru přece nemusíte chodit, stejně jako ateisté nemusí do kostela nebo poslouchat rádio Proglas. Prostě nechodí, neposlouchají a na rozdíl od Vás - křesťanů... nemají ani potřebu cokoliv zakazovat.

0/−12
16.5.2018 12:39
Foto

F19r60a60n93t72i29š28e24k 44Ř12e49h57ů63ř38e10k 7102196449353

Pro vás - Marek Valíček - je slovo křesťan, jako červený hadr pro býka. Uvědomění si kořenů - židovsko křesťanské - kultury, ve které jste jistě vyrůstal, by vám, prospělo i v roce 2018. To píši jako tolerantní ateista. Ještě nejsme plně v multi kulti společnosti.

+11/0
16.5.2018 13:14

M95a36r38e61k 78V80a38l54i42č37e65k 2231889504530

neznate me, tak byste nemel, pane Rehurku, delat rychle soudy

respektuju viru kazdeho, kdo ji ma, ale vzdy se budu ohrazovat proti tomu, aby jedna skupina druhe zakazovala

zakazuji snad ateiste chodit vericim do kostela? ne. proc maji tedy verici chut zakazovat nejake divadlo jen proto, ze "jim" vadi jeho obsah?

0/−4
16.5.2018 16:37

M36a77r63i82e 14K66r40š15k45o55v81á 6590665527435

Tady ale přece vůbec nejde o víru, ale o propagaci násilí. Jasně , autor blogu to napsal ideologicky, ale v jádru věci má pravdu. Násilí plodí násilí a to s vírou nemá nic společného. Spíš to ukazuje jak jsme poslední dobou ke všemu laxní. Já osobně si myslím, že ta hra je to nechutnost sama.

+2/0
16.5.2018 16:57
Foto

F27r83a81n51t23i34š32e41k 93Ř47e88h69ů12ř74e82k 7432746879563

Lukáš Wagner 77584

V komentářích u článků na toto představení se vždy objevuje, že znevažovat takto islám by si nedovolil, případně, že by proti takovému znevažování islámu byl mnohem větší odpor než proti znevažování křesťanství. Možná mi něco uniká, ale já bych v tom neviděl rozdíl. Právě porovnání předpokládaných reakcí muslimské komunity na vymyšlený neuctivý příběh ze života Mohameda by roztočil jiné divadlo, přímo násilí.

+2/0
16.5.2018 20:46

A80n52n79a 38L94a32v26r32o97v77a 9877882926257

Vadila by Vám divadelní hra,ve které by uráželi Vaše rodiče? Ano? Ale vždyť na ni nemusíte chodit;-D. Pokud voláte po zákazu takové hry, tak jste nepatříte do 21. století.

0/−1
18.5.2018 16:11

J12a22n 53Z41á50t20u28r50e45c43k80ý 9973253917642

Nikdo vás křesťany neuráží. Jediný, kdo vás může urazit, jste vy sami.

+1/−9
16.5.2018 12:37
Foto

I86g76o84r 12T38e70s84a38ř98í25k 7709480219814

Děkuji za příspěvek. Evidentně nejste křesťanem, tudíž Vám, žel, podstata uniká. Ale váš názor. :)

+3/0
16.5.2018 12:56

J23a80n 67Z47á69t28u53r60e87c49k11ý 9693193537852

zřejmě předpokládáte, že skuteční křesťané se poznají podle toho, že mají stejný názor jako Vy a jejich mysl musí fungovat stejnými mechanismy, a že kdo křesťan není, není schopen pochopit podstatu problému.

+1/−7
16.5.2018 12:58
Foto

I81g51o10r 61T94e33s15a48ř20í12k 7399410379244

Nu, Jene Záturecký, nehodlám s vámi vést plytkou debatu, v níž podsouváte druhému za jeho názor vámi vyřčené. Mějte se hezky. :)

+2/0
16.5.2018 13:54

J41a34n 49Z78á39t63u30r98e40c76k32ý 9463433257952

já jsem Vám něco "podsunul"? Já vyjádřil svou domněnku, jak na mě působí Vaše odpověď. Přinejmenším jsem, domnívám se správně, vyjádřil Váš názor, že kdo není křesťan, není schopen pochopit podstatu. Dokonce jste si dovolil s poměrně vysokou jistotou tvrdit, že nejsem křesťan, což je mi taky záhadné.

0/−3
16.5.2018 14:25
Foto

I61g36o10r 74T83e22s43a29ř48í58k 7859880749284

:-):-):-)

0/0
16.5.2018 14:41

A37n66n87a 22L33a72v18r76o30v39a 9247322616517

Nejste křesťan, pane Záturecký. Výroková logika Vašich prvních dvou vět je nesmlouvavá ("Nikdo vás křesťany neuráží. Jediný, kdo vás může urazit, jste vy sami."). Sám jste se z množiny křesťanů vyloučil, tak se nesnažte předstírat, že to udělal někdo za Vás.;-)

0/0
18.5.2018 15:54

M69a84r72e86k 71V32a23l49i13č40e61k 2391289904290

jak "krestanska" reakce, pane Tesariku

0/−3
16.5.2018 16:43







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz